27 augustus 2011

Dag 20: "Eén woord is genoeg voor het verstand, maar het hart wil meer hebben."

Vandaag een hart met woorden. Ik heb een aantal maanden geleden iets moois en leuks gezien in Flow (hé, weer dat tijdschrift!). Er is iemand in, ik meen, België, die aan het einde van de dag een pagina van de krant pakt en daarin woorden of delen van woorden weg streept met een zwarte stift, waardoor een soort poëzie ontstaat. Kijk, dat leek me nu ook eens leuk om te proberen. Het is misschien geen hoogstaande poëzie wat er bij mij uitgekomen is, maar het klinkt in mijn hoofd toch al snel als een soort van gedicht. En het is echt een aanrader om eens te proberen. Tip: niet te veel nadenken, gewoon strepen en woorden laten staan die je aanspreken.

Doordat de foto de woorden misschien niet helemaal kan overbrengen heb ik de regels die ontstaan zijn in het hart nog even vermeld:


wel, grote liefde, zei ik
nooit zou die vanzelfsprekend zijn voor je
na wat nu logisch is, meet de intensiteit van gevoel
liefde deel je met geen vragen
één zijn, is eng

Voor Jaap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten