19 augustus 2011

Dag 12: "True love knows no boundaries. It is the people involved who create them."

Inspiratie komt op vele manieren. Soms komt er vantevoren een idee aanwaaien en wil ik dat uitproberen, soms ook niet en komt het gaande weg of veranderd het in iets anders. Zoals vandaag. Op mijn werk hadden we het over het programma van de KRO "Over de streep." Heftig programma waarbij het volgens mij gaat om verder te kijken naar mensen dan alleen naar het uiterlijk. Ook een stukje bewustwording en inzien dat we eigenlijk soms niet zo heel erg van ekaar verschillen dan we wel denken, is de boodschap zoals die bij mij binnenkomt. Ik kom thuis, zet de televisie aan en wat verschijnt er op het beeldscherm?! Juist, "Over de streep". Een moment blijft me de hele dag bij; 'een glimlach is soms al genoeg om iemand het idee te geven dat zijn/haar leven of hij/zij, de moeite waard is' en vervolgens klonk het nummer "Imagine all the people" van John Lennon. Wat een hoop emoties tegelijk!
Vandaar het hart van vandaag. Het is op wit papier gemaakt met foto's uit tijdschriften van verschillende mensgezichten; Imagine all the people.....

Voor Annelies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten