18 augustus 2011

Dag 11: "Sometimes the heart sees what is invisible to the eye."

Oeh, het hartje van vandaag was een groot experiment en is echt een stukje experimentele kunst geworden. Het idee van een doorzichtig hart met een klein hartje erin had ik al vrij snel (vorige week in ieder geval al), maar ik had de uitvoering ervan nog niet helder voor ogen. Dat kreeg ik vandaag ineens wel, op de fiets op de weg van mijn werk naar huis. Ik bedacht dat ik een hart van cellofaan papier wilde maken en dat hart ook met datzelfde papier op te vullen. Ik wilde het hart eerst stikken en dan binnenstebuiten keren (zoals ik ook met een stoffen hartje doe). Na een aantal miskleunen en mislukte pogingen had ik dat idee bijna opgegeven, maar terwijl er aan de eettafel weer een mislukte, schoot me ineens te binnen dat ik vrij stevige diepvrieszakken (jawel, van Lidl) heb in de kast. En jawel hoor, EUREKA! Dat werkte! Een beetje vreemd en experimenteel misschien, maar wel creatief en ik ben toch heel tevreden over het resultaat!
O, ja het was echt geweldig om iets voor elkaar te krijgen met een alledaags (maar in principe niet voor dit soort doeleinden gebruikt) gebruiksvoorwerp.
 Voor Margret.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten